Be the first to know –
här upplevs nästa stora grej


Live Expo arrangerar nytänkande mässor, möten, konferenser, event och festivaler. Hos oss sammankopplas människor och företag för att göra affärer, nätverka och inspireras av varandra. Med ett fulladdat innehåll inspirerar, utvecklar och uppdaterar vi vår mässpublik och gör dem redo för något nytt. Vi skapar mötesplatser där nyheter och innovationer visas för första gången av både etablerade företag och startups. Här skapas nya insikter som i sin tur genererar spännande och nya affärsmöjligheter som gör skillnad för både säljare och inköpare.

 

Vi gör det möjligt för våra mässbesökare att bli de första att uppleva ”nästa stora grej” inom hi-tech, samhällsutveckling och affärsutveckling. Våra event förbereder dig inte bara på förändring – de ger energi och gör dig fullt förberedd att ta dig an utveckling och transformation. Allt för att du enkelt, tryggt och med fullt självförtroende ska kunna navigera dagens innovationsrevolution.

liveexpo_icons06

Våra event

Vi är fullkomligt övertygade om att det är dags för mässbranschen att ta steget in i 2020-talet. Världen befinner sig i en tid av artificiell intelligens, robotteknik, automatisering … och ”Industri 4.0”. Live Expo överträffar alla era förväntningar genom att leverera en modern mötesupplevelse anpassad efter vår tid, vi kallar detta för Events 4.0. Våra mässor är inte ”jag är tvungen att besöka” utan ”jag vill verkligen besöka”.

liveexpo_icons02

Vår bakgrund

Live Expo skapades av entreprenörer med gedigen erfarenhet inom mässor, möten och konferenser. Vi har lanserat hundratals nya mäss- och möteskoncept som skapat långvarig framgång för besökare, utställare, partners och sponsorer.

liveexpo_icons08

Nya event – vår expertis

Vi på Live Expo kombinerar den snabbrörlighet och flexibilitet som krävs för att lansera nya event med erfarenhet och expertis som maximerar våra kunders affärsmöjligheter. Att skapa nya högklassiga mötesplatser är en del av vårt DNA.

live-expo-slide-01-09

Gedigen kompetens

Tack vare ett nätverk som sträcker sig över hela Europa har vi tillgång till resurser som utvecklar och gör skillnad för våra mässor och events. Detta i kombination med expertis i särklass inom hela mässprocessen arrangerar vi mässor på en helt ny nivå.

Vår styrelse

CEO
Susanne hallencreutz

VD för Nordic Live Expo med 20 års erfarenhet av mäss-, event- och konferensbranschen i Norden. Susanne har haft flera nyckelpositioner inom mässbranschen på Stockholmsmässan, Svenska Mässan och Easyfairs med fokus på affärsutveckling, marknadsföring och företagsledning.

Chairman
peter wanderydz

Startade Easyfairs Nordic och ledde företaget från startup till Nordens största mässarrangör. Peter är en av Sveriges ledande personer inom mässbranschen och har lanserat över 40 nya mässor samt även varit med och startat Kistamässan, Malmömässan och Åbymässan.

Non-executive director
Eric Everard

Ordförande och grundare av Easyfairs. Eric är en av Belgiens mest framgångsrika och framstående entreprenörer. Han grundade Artexis 1997 och Easyfairs International 2004 och har en lång bakgrund inom mässbranschen. Eric innehar diverse olika styrelseuppdrag och år 2013 premierades Eric till årets belgiska affärsman.

Non-executive director
Joachim Warnberg

Koncern-VD för Easyfairs Nordic. Joachim arbetade tidigare som Head of Group Strategy & Transformation på ISS Facility Services samt ansvarade för företagets kommersiella verksamheter i Norden. Innan dess arbetade Joachim 15 år på Accenture Sweden som Partner and Strategy Consulting Practice Lead.