Pressmeddelande Nordic Live Expo, 20 augusti 2019.

“Nästa stora grej” – så skall Live Expo förändra mässbranschen

– Vi vill ta mässmediet till en ny nivå, in i en ny tidsålder, det säger Susanne Hallencreutz och Peter Wanderydz, VD respektive styrelseordförande i det nybildade mäss- och eventbolaget Nordic Live Expo. Bolaget rivstartar med tre nya mässor redan i februari 2020 och lanserar inom kort ytterligare två.

 

Susanne Hallencreutz, VD Live Expo och Peter Wanderydz, styrelseordförande Live Expo

 

Några av Sveriges ledande personer i mässbranschen startar nu ett nytt mässbolag med sikte på att ta mässbranschen in i 4.0. Susanne Hallencreutz och Peter Wanderydz är båda kända i branschen med mångårig erfarenhet från ledande befattningar på bl a Easyfairs, Kistamässan, Malmömässan, Åbymässan, Stockholmsmässan och Svenska Mässan. De startar Live Expo med nio anställda. Ytterligare två tjänster tillsätts de närmaste veckorna, då blir elvan komplett.

– Ett verkligt “dream team”, säger Peter, påtagligt nöjd.

– Vi har handplockat några av Sveriges ledande personer i mässbranschen. Vi vill ha den bästa kompetensen, det är också därför vi kan komma igång så snabbt. Tillsammans skall vi utveckla och förändra branschen.

 

Peter konstaterar att vi lever i en tidsålder av transformation, där “nästa stora grej” alltid finns runt hörnet.

– Det är vad som kommer härnäst som är vårt fokus, hos oss blir besökaren först med att få veta. Det som utmärker oss är att vi alltid arbetar med ny teknologi och en hög grad av digitalisering på våra mötesplatser och det gör vi inom alla branscher. Vi kommer öka upplevelsehöjden, tillgodose matchmaking, öka interaktionen med besökarna, helt enkelt leverera mer värde till besökare och utställare.

 

Live Expo arrangerar sina tre första mässor om lite drygt ett halvår, på Kistamässan i Stockholm: Caravan, om husbilar och mobilt boende, 13–16 februari. Samt de parallella mässorna Möten & Events och Event Production 19–20 februari. Ytterligare två mässor, helt nya för Sverige lanseras i slutet av september för att arrangeras hösten 2020.

 

Seminarierna på Live Expos mässor är “cutting edge”, hellre färre och skarpa än många och slöa. Live Expo ger också besökarna hjälp och stöd för att möta förändringarna – oavsett om det gäller AI, robotisering, automatisering, etc. Susanne Hallencreutz vet att många, inte minst företagare, känner oro inför den snabba utvecklingen.

– I vissa fall talar samhället om digital ångest. Vi kommer reda ut frågeställningarna, ge anpassade lösningar, kunskap och verktyg. Allt för att besökarna tryggt och med fullt självförtroende ska kunna navigera dagens innovationsrevolution.

– Idag känner sig många tvungna att gå på en mässa. Så ska det inte vara, våra mässor är inte ”jag är tvungen att besöka” utan ”jag vill verkligen besöka”.

 

Live Expo är ett samarbetsbolag till Easyfairs med fokus på att etablera nya mässor och events.

– Vi kommer att använda Easyfairs samtliga moderna anläggningar i Sveriges tre största städer som bas, förklarar Peter Wanderydz.

 

Vill du veta mer?

Kontakta Susanne Hallencreutz, VD Live Expo, 0739-30 00 55, sh@liveexpo.se eller Peter Wanderydz, styrelseordförande Live Expo, 0707-12 20 63, pw@liveexpo.se

 

Ladda ner bild högupplöst för media >>
Ladda ner Logotype >>

 

 

Fakta om Live Expo
Live Expo arrangerar mässor, möten, konferenser och events på den skandinaviska marknaden. Vi matchar människor och företag för att göra affärer, nätverka och inspireras av varandra. Live Expo har startats av Sveriges mest erfarna entreprenörer inom mässor och events, som lanserat över hundra nya mässor varav många idag är ledande inom sina respektive branscher. Med ett fulladdat innehåll inspirerar, utvecklar och uppdaterar vi våra besökare och tar mässmediet till en helt ny nivå.

Dela på